Drakenbergen - Johannesburg -Hellevoetsluis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu Drakenbergen - Johannesburg -Hellevoetsluis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu

Drakenbergen - Johannesburg -Hellevoetsluis

Blijf op de hoogte en volg Gonnie & Hans

16 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Om een uur of half tien vertrokken vanuit de Drakensbergen naar het OR Tambo vliegveld in Johannesburg. Heerlijk op ons gemak gereden. Bij een truckers cafe een kop koffie gedronken en een broodje gegeten. Een vrachtwagen chauffeurs kwam, zoals wel meer gebeurt in SA, een praatje maken. Weer een leuke gesprek met zomaar iemand die je tegenkomt. Wij vinden dit een van de charmes van dit mooie land. Rustig aan verder gereden. De vrachtwagen chauffeur die we eerder spraken heeft volgens mij naar ons uitgekeken, want toen wij deze man inhaalden kwam zijn hand enthousiast zwaaiend naar buiten gestoken. Wij hebben moeten lachen om dit leuke gebaar.
In Heidelberg in een shopping mall nog wat inkopen gedaan en koffie gedronken. Hoewel we op de laatste dag 355 km moesten rijden en we het rustig aan hebben gedaan waren we toch veel te vroeg op het vliegveld. Zonder problemen de auto ingeleverd en wachten, heel lang wachten. Op tijd vertrokken uit Johannesburg. Bij binnenkomst werd Hans direct door een stewardess van de KLM gefeliciteerd met zijn verjaardag. Die werd op die manier toch ook weer een beetje bijzonder. Eerder dan de planning was kwamen we aan op Schiphol. Daardoor moesten we wachten tot er een gate vrijkwam. Uiteindelijk toch voor het schema onze koffers van de band kunnen halen. Door het poortje niets aan te geven naar buiten...... Helaas controle door de douane! Toch niet zo snel als we dachten. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt.