Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Door: Gonnie

Blijf op de hoogte en volg Gonnie & Hans

13 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Bergville

Vandaag vertrokken naar ons laatste adres in de Drakensberge. Net voorbij Bergville ligt Mont-aux-Source aan de voet van de bergen. Het uitzicht is adembenemend, maar het hotel iets minder. De reis ging voorspoedig.
Mandela werd op 5 augustus 1962 opgepakt in de buurt van Howick, zo'n 100 kilometer van Durban, op de oude verbindingsweg tussen Durban en Johannesburg. Op die plaats is een gedenkteken en een museum opgericht. Aangezien wij ook van Durban naar Johannesburg reizen zijn we daar langsgegaan. Het is een bijzonder monument. Aangekomen in ons hotel was het zo’n 28 graden, maar tegen de avond werd het flink bewolkt. In het hotel gegeten (dat kon ook bijna niet anders, er is geen stad in de buurt). Was wel lekker en inclusief drank en fooi kostte het zo’n €25,00. Vroeg slapen en morgen wandelen.

• 13 Oktober 2017 - 08:09

Max:

Is dat voorzichtig uitgedrukt? Maar ja als de rest mar goed is toch?