Park deel 6 en uhmlanga rocks - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu Park deel 6 en uhmlanga rocks - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu

Park deel 6 en uhmlanga rocks

Door: Hans en Gonnie

Blijf op de hoogte en volg Gonnie & Hans

10 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag vroeg op (rond de klok van vier). Doordat we gisteren de auto, door het hele slechte weer, niet meer konden inpakken moesten we dat vannacht doen. Toen was het gelukkig droog. Vijf minuten voor de afgesproken tijd stonden we klaar om achter de gids aan te rijden naar het Hluhluwe/Umfolozi wildpark te rijden. Op de afgesproken tijd kwam jeff de gids aan gereden. Na nog teee mensen opgepikt te hebben reden we naar het park. Daar aangekomen moesten we wachten tot de gate open ging. Eindelijk binnen viel direkt op dat door de regen alles groen was. Weer veel gezien, geroken en geleerd. Zoals een plant die pas gaat geuren als hij aangeraakt wordt. Of dat de zwarte neushoorn zijn twijgjes ongeveer even groot afbijt en dat doet onder een hoek van 45 graden. Op zoek naar leeuwen geweest, maar niet gevonden. Wel neushoorns, maar allemaal verder weg. Uiteindelijk twee witte van dichtbij gezien. Dat in combinatie met de indrukwekkende lucht van een naderende storm maakte de dag weer goed. Daarna door zware regen naar Umhlanga gereden. De sporen van de storm waren goed te zien.

• 10 Oktober 2017 - 17:53

Sjaak En Rianne:

Zo zie je maar: never adull moment in South-Africa and Africa is not for Sissies! Het mooie van reizen zijn de onverwachte ontmoetingen! Geniet er nog van!