De parken 4 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu De parken 4 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Gonnie & Hans Bie - WaarBenJij.nu

De parken 4

Blijf op de hoogte en volg Gonnie & Hans

06 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zo dan.... vandaag, 4 okt, de gamewalk eindelijk gedaan. Op de heenweg daarheen de groep van 12 leeuwen slapend gezien en tot op een meter of vijf genaderd ( lol wel in de jeep hoor) daarna afgezet en samen met de begeleider door het veld gelopen en veel geleerd over sporen, potholes, poepende neushoorns en Gnoe’s. . Aan de andere kant van het veld zijn we na 2,5 uur lopen opgepikt door de jeep. Daarna met een flinke omweg om een hippo te zien terug naar het kamp gereden. Daar stond de brunch alweer klaar. We wilden net beginnen toen we drie olifanten voorbij het kamp zagen lopen. Michel, de eigenaar, nam ons lopend mee om ze van dichterbij te bekijken. Het grommen gaf aan dat we gezien waren en zij niet zo blij waren. Daarna een hapje gegeten en was het tijd om te vertrekken. Meer dan een uur rijden naar de gate en net buiten het reservaat lag de poort van het kruger al. Op weg naar olifants rest camp zagen we veel: parkvulling ( volgens Sjaak), leeuwen, struisvogels, giraffen en olifanten... heel veel olifanten. En dat met 36 graden.

• 06 Oktober 2017 - 03:35

Ina En Arjan Snoeij:

Pffff, spannend hoor zo'n gamewalk ! Wat een dieren hebben jullie al gezien in een paar dagen. Veel plezier !